שאלת שורה

המצאתי מושג חדש - שאלת שורה.

רוב התלמידים שלי שואלים אותי בתום כל שורה שהם כותבים: "זה נכון?" , "כן?" , "אני צודק?" , "ככה פותרים?" וכו'...

מיותר לציין שמכאן הגיע המושג הזה, שכן בכל שורה אני נשאל האם השורה נכונה.

למה הם שואלים? ואם הם טועים, אז מה? הם מנסים לחסוך עבודה ולא למחוק אח"כ, או לחסוך זמן כתיבה, אבל למעשה הם חוסכים את ההבנה שלהם, את הביטחון העצמי. אני תמיד עונה להם - תפתרו עד הסוף, נבדוק בסוף. למה? מכיוון שכך אין להם ברירה אלא לכתוב את התשובה, לנסות להגיע לפתרון הנכון מבלי להיעזר בי. ככה זה יהיה במבחן.

אני חושב שהדבר נובע מחוסר ביטחון עצמי, אחרת לא היו שואלים אותי האם כל צעד שהם עושים הוא נכון.

בסופו של דבר המטרה היא שלא יצטרכו מורים פרטיים, צריך ללמד את התלמידים כלים שעזרו להם ללמוד לבד. מבחינתי זהו כלי חשוב לשימוש התלמידים, שהרי המורים אמורים ללמד את התלמידים ללמוד!

הרי בימינו המידע זמין תמיד, החכמה היא לדעת להשתמש בו:

חשוב להבחין מהו המידע שאנו מחפשים, לסנן מידע לא רלוונטי, וגם לדעת להסביר מהי הסיבה לבחירה של המידע או הכלי או הדרך בה בחרנו להשתמש.

על התלמידים לקחת אחריות לפתירת התרגיל, ולשאול בעיקר שאלות של חוסר הבנה ("מדוע פותרים ככה ולא אחרת?"). מעניין - אולי, על כל שאלת שורה, אני צריך לגבות עמלת שורה??

(תמונות: Designed by Creativeart / Freepik, Designed by Creativeart / Freepik)

בהצלחה,

רונן סימיאן

מורה פרטי בחדרה. טלפון: 052-6455377

שיעורים במתמטיקה ופיזיקה לתלמידי תיכון, חטיבה, סטודנטים ומשלימי בגרויות - ממהנדס חשמל ואלקטרוניקה.

דף הפייסבוק: רונן סימיאן - שיעורים פרטיים

פוסטים מובילים
פוסטים אחרונים
ארכיון

או השאירו פרטים ונחזור אליכם!

צרו קשר

רונן:   052-6455377

 

ronensimian@gmail.com

  • Blogger - White Circle

דף הפייסבוק

שלנו -

כדי שתמיד תשארו בעניינים

  • Facebook - White Circle
אייקון של ווצאפ

© כל הזכויות שמורות לרונן סימיאן. אין להעתיק או להשתמש במידע המופיע באתר ללא רשות מראש ובכתב |  בניית אתר - סטודיו קורלי